ابن ناصر شاه. چهارمین و آخرین از خلجیان مالوه. (916- 937 هجری قمری). (ترجمه طبقات سلاطین اسلام ص 280) سی یا سی ویکمین از سلاطین عثمانی. (1223- 1255 هجری قمری). (ترجمه طبقات سلاطین اسلام ص 176)
ابن ناصر شاه. چهارمین و آخرین از خلجیان مالوه. (916- 937 هجری قمری). (ترجمه طبقات سلاطین اسلام ص 280) سی یا سی ویکمین از سلاطین عثمانی. (1223- 1255 هجری قمری). (ترجمه طبقات سلاطین اسلام ص 176)
ابن مراد ملقب به فاتح سلطان عثمانی. وی نوبت اول در 847 و نوبت دوم در 848 و نوبت سوم در 855 به سلطنت نشست و در 886 هجری قمری درگذشت. رجوع به محمد فاتح شود. (معجم الانساب و الاسرات زامباور ص 239) ملقب به المهدی بن هشام بن عبدالجبار. یازدهمین خلیفۀ اموی اسپانیا (399 ربیع الاول 400 هجری قمری و نوبت دوم از شوال تا ذوالحجه 400 هجری قمری). (معجم الانساب و الاسرات زامباور ص 2)
ابن مراد ملقب به فاتح سلطان عثمانی. وی نوبت اول در 847 و نوبت دوم در 848 و نوبت سوم در 855 به سلطنت نشست و در 886 هجری قمری درگذشت. رجوع به محمد فاتح شود. (معجم الانساب و الاسرات زامباور ص 239) ملقب به المهدی بن هشام بن عبدالجبار. یازدهمین خلیفۀ اموی اسپانیا (399 ربیع الاول 400 هجری قمری و نوبت دوم از شوال تا ذوالحجه 400 هجری قمری). (معجم الانساب و الاسرات زامباور ص 2)
محمود بن عمر. محدث است و از آن رو وی را ثیابی گویند که جامه دار حمام بود. یکی از ویژگی های بارز محدثان، دقت در نقل حدیث همراه با بررسی دقیق زنجیره راویان بود. آنان با استفاده از فنون پیشرفته نقد حدیث، توانستند روایات صحیح را از میان انبوهی از احادیث جعلی یا ضعیف جدا کنند. محدث کسی بود که با بررسی دقیق سند (اسناد روایت)، متن حدیث، و تطبیق آن با منابع دیگر، به راستی آزمایی سنت پیامبر اسلام می پرداخت و آن را حفظ می کرد.
محمود بن عمر. محدث است و از آن رو وی را ثیابی گویند که جامه دار حمام بود. یکی از ویژگی های بارز محدثان، دقت در نقل حدیث همراه با بررسی دقیق زنجیره راویان بود. آنان با استفاده از فنون پیشرفته نقد حدیث، توانستند روایات صحیح را از میان انبوهی از احادیث جعلی یا ضعیف جدا کنند. محدث کسی بود که با بررسی دقیق سند (اسناد روایت)، متن حدیث، و تطبیق آن با منابع دیگر، به راستی آزمایی سنت پیامبر اسلام می پرداخت و آن را حفظ می کرد.